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Onboarding - Patterns - Human Interface Guidelines - Design - Apple Developer
Onboarding Ideally, people can understand your app or game simply by experiencing it, but if onboarding is necessary, provide a flow that’s fast, fun, and optional. To help reduce the need for an onboarding flow, make sure it’s easy for people to disco
developer.apple.com
사람들에게 당신의 앱이 어떻게 작동하는 것인지 알려주는 것입니다.
첫인상은 중요하니 잘 만드세요
💡 게임을 처음 켜면 리소스를 업데이트 후, 플랫폼 앱 로그인 전에 이 앱이 무슨 앱인지 알려주는 화면
예시) 넷플릭스 다운로드 후 첫 화면
- Design a brief, enjoyable experience that doesn’t require people to memorize or provide a lot of information.
⇒ 사람들에게 기억을 요구하지 않고 흥미롭게 만들어라 - Prefer teaching through interactivity.
⇒ 인터렉티브 하게 가르쳐라(안내해라) - As an alternative to a separate onboarding flow, consider integrating brief onboarding elements into the main experience.
⇒ 최대한 하나만 만들어라..? - If you offer a tutorial, give people a way to skip it.
⇒ 사람들에게 튜토리얼을 제공하는 것이면 스킵 가능하게 만들어라 - Avoid displaying licensing details within your onboarding flow.
⇒ 라이센스 관련 내용을 너무 자세히 여기에 표시하지 말아라
— 이전 HIG 안내사항 —
- Get to the action quickly ⇒ 바로 사용하게 만들어라, 튜토리얼을 없애라, 만약 존재한다면 스킵 가능하게 해라
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카트라이더?? - Stick to the essentials in tutorials.
⇒ 원래는 최대한 사용하지 말라고 권장했는데 정책이 바뀐 듯하다
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